"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Rabu, 4 Februari 2015

Tips dan Peraturan Makan Vitamin

Setiap kali kita membeli vitamin, adakah kita membeli sesuka hati dan mengambilnya sesuka hati tanpa panduan dari pembekal vitamin tersebut. Tak ramai Sid Shaklee yang berilmu, jadi anda disarankan untuk mendapatkan vitamin2 pilihan anda dari pengedar yang aktif, berilmu dan memberi panduan makan sepanjang anda mengambil vitamin tersebut. Ia sangat penting untuk memastikan hasil yang berkesan dan memuaskan, juga untuk mengelak dari sebarang keadaan yang tidak baik berlaku. Jadi pastikan bila ingin makan vitamin kesihatan terutama vitamin Shaklee anda mendapatkannya dari pengedar yang berilmu.

Saya juga pengedar Shaklee, jika anda mendapatkan vitamin dan minuman kesihatan dari saya, insyaAllah 100% guide yang terbaik buat anda, saya juga sentiasa hadiri kelas produk dan panduan kesihatan melalui online dan offline yang disediakan oleh shaklee dan upline2 yang bertauliah. Jadi mudah untuk guide anda dengan cara pengambilan vitamin yang betul.
Add caption
Mengenai cara pengambilan Shaklee ada beberapa perkara yang tidak digalakkan, antaranya adalah:-
APA YANG TIDAK DIGALAKKAN
Cadangan Cara Pengambilan Supplement Shaklee


1. JANGAN mengambil Alfalfa bersama-sama Vitamin E kerana ia boleh mengganggu penyerapan alfalfa.

2. JANGAN mengambil supplement zat besi (Iron) bersama-sama Ostematrix kerana zat besi boleh mengganggu penyerapan kalsium. Walau bagaimanapun kini zat besi sudah dilengkapi bersama-sama VitaLea. Oleh itu jika boleh, ambil kedua-duanya pada masa berlainan untuk mengelakkan gangguan penyerapan di antara kedua-duanya. Kalsium akan menghalang penyerapan iron. Vitalea mempunyai Iron jadi elakkan pengambilan bersama ostematrix atau produk tenusu. Produk tenusu=kalsium kan?

3. JANGAN mengambil Alfalfa bersama-sama GLA kerana GLA Kompleks mempunyai Vitamin E. vitamin E boleh mengganggu penyerapan alfalfa.

4. Pengambilan vitamin disarankan pada waktu selepas makan bagi membantu penyerapan. Ambillah vitamin &  mineral dalam kadar yang telah dicadangkan, kerana pengambilan vitamin/mineral yang berlebihan, terutama vitamin larut lemak boleh membahayakan kesihatan kerana ia disimpan di dalam badan dan boleh menjadi toksik.

5. JANGAN mengambil supplement bersama minuman berkafein kerana ianya mengurangkan kadar penyerapan suplemen secara efiesien!

6. Pesakit thalasemia tidak boleh mengambil vitalea kerana vitalea mengandungi iron.


 Waktu

Cadangan Pengambilan

Awal pagi (sebelum/semasa sarapan)
** ESP, Mealshake
** Performance Drink

Pagi
** B Complex
** Vitalea dan Vitamin C untuk memberi kesegaran dan ‘mood’ yang baik.

Tengah Hari
** Omega Guard
** Lecithin
** Alfalfa

Minum Petang
** ESP
** Mealshake
** Performance Drink

Makan Malam
** Omega Guard
** Lecithin
** Alfalfa

Sebelum Tidur
** Ostematrix
** Herblax
** GLA
** Vitamin E
** Collagen


Zinc
** Seminggu dua kali kecuali mereka yang ada masalah rambut yang serius.

Nutriferon
** Seminggu sepeket setiap hari (Kecuali waktu sakit).

Alfalfa
** Ambil ikut kesesuaian.Untuk ibu menyusu, masa terbaik selepas pam di ambil bersama ESP.
Lelaki juga boleh guna jadual ini mengikut kesesuaian.

Cadangan jadual pengambilan vitamin dan supplemen ini hanyalah panduan kepada anda semua namun kesesuaiannya masih bergantung kepada individu. Sekiranya anda merasakan praktik anda mengambil vitamin sekarang tidak mendatangkan kesan yang memuaskan, anda boleh cuba mengambilnya mengikut cadangan di atas. Walau bagaimanapun, ia bukanlah muktamad dan masih bergantung kepada tubuh badan kita.

Diharap anda dapat hasil yang berkesan dan baik dengan vitamin2 Shaklee pilihan anda. Ingat! Pilih pengedar2 shaklee yang berilmu dan menyediakan khidmat konsultan sepenuhnya buat anda.



Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

Tiada ulasan:

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015