"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Isnin, 23 Februari 2015

Resepi Kek Coklat Batik Mudah dan Sedap

Semalam xtau macamana boleh terajin buat kek batik coklat. Dah lama nak buat untuk anak-anakku yang sememangnya gemarkan coklat. Tapi ada je bunga-bunga malas tu. Akhirnya semalam berjaya juga jue buat kek batik coklat yang sebenarnya mudah dan ringkas sangat cara nak buat. Resepi ni jue ambil dari Kak Shila Rusli, tapi ubah tang jenis coklat je hihi.



Itulah rupanya Kek Batik Coklat hasil tangan jue hihi. Nampak sedap kan? Rasanya pun dah tentula sedap jugak!. Nak tau resepinya yang hanya menggunakan sedikit je bahan untuk siapkan.
Ok bahan-bahannya adalah:-

1) Biskut Marrie perasa original
2) Butter 300gm
3) Milo 250gm
4) Syrup Coklat Hershey's 3 sudu besar
5) Susu pekat 1 tin

Tu je bahan-bahan yang diperlukan untuk menghasilkan Kek Batik Coklat yang sedap. Xpercaya cubalah try.


Inilah syrup coklat yang jue gunakan. Kebetulan dah memang ade di rumah ni so onn jelah. Korang boleh gantikan dengan serbuk coklat atau koko pun sedap juga. Ok  cara2 membuatnya senang jer. 

Mula2 panaskan butter sehingga cair. Kemudian masukkan serbuk milo, gaul rata hingga sebati.

Kemudian masukkan susu pekat, dan syrup coklat tersebut. Gaul rata hingga pekat, ingat ye api tu nak kena slow je kang hangit memang xsedap hihi.

Kemudia dah nampak cantik, tutup api. Susun biskut marrie dlm bekas kemudian sapukan coklat yang dah siap tadi, kemudian susun lagi biskit marrie dan ulangi step yang sama hingga habis biskut dan coklatnya.

Kemudian bolehlah letak dalam peti untuk disejukkan. Dan boleh dimakan bila2 masa yang korang suka.

Ok Selamat Mencuba! 



Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

2 ulasan:

::EIDA:: berkata...

erkkkk *terliur*

junaidawati jusoh berkata...

cubalh buat senang jek hihi

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015