"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sabtu, 28 Februari 2015

Percubaan Bento Dariku Untuk Anak Tercinta

Baru-baru ni jue tengok kat fb ramai yang sibuk-sibuk ber'bento'. Mulanya malas ambil tau sangat, tetapi bila secara xsengaja dapat tau apakah bento ini tiba2 je hati ini terdetik untuk berbento juga.


Bento ni bermakna bekal yang dihias dengan comel dan cantik. Ia berasal dari Jepun. Asalnya kewujudan bento ni apabila golongan sederhana yang xmampu untuk makan di kedai membuat bekal makanan sendiri ke  tempat kerja. Dan bento ni dibahagikan kepada beberapa bahagian iaitu, nasi, lauk dan sayur. Ia memudahkan dan dihias dengan menarik agar meningkatkan selera makan.

Terasa ketinggalan yang amat sangat sebenarnya kerana baru mengenali bento ini. Mungkin disebabkan anak jue terasa ingin berbento juga. Rasanya orang lain pun begitu kot.

Ok ni jue nak tunjukkan hasil pertama kali bentokan bekal untuk iris. Terlampau simple rasanya tetapi yang bestnya memang habis dimakan oleh iris di sekolah.

Hanya roti bakar, cheesedal, chop chip dan limau mandarin.

Rasa macam ade kekurangan di situ hehe. Maybe jue kena hias dengan sayur sikit kot bagi nampak lebih ceria dan cantik.




Apapun gembira kerana percubaan pertama ini membuahkan hasil kerana iris balik sekolah bawa bekal bento yang kosong. Memang licin tapi xdelah grab picturenya.

Jue rasa bagus sangat Bento ni dalam meningkatkan selera makan anak2. Bila ank jue dah sekolah rendah nanti memang nak buat bento selalu untuk. Lebih sihat dan bersihnya pun terjamin. 

Jom kita Berbento ;)

Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

Tiada ulasan:

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015