"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Ahad, 25 Januari 2015

SAKIT DADA : PUNCA & CARA MENGATASI

Sakit dada merupakan penyakit yang tidak boleh dipandang ringan sekarang. Hal ini kerana jika kita ambil mudah, tanpa disedari ia merupakan punca kejadian kematian mengejut sesetengah orang. Malah usia juga bukan penentu, kerana banyak kes menunjukkan kematian mengejut bukan sahaja dari golongan berusia tetapi golongan muda juga terlibat. Jadi xkiralah samada kita muda atau tua, pentingnya menjaga kesihatan bagi memastikan agar tidak timbul kejadian mati mengejut ini. Walaupun ia takdir, kita patut berusaha untuk menjaga kesihatan. InshaAllah dengan izinNya kematian mengejut dapat dihindarkan.



Sakit dada adalah tanda sakit jantung

Cegah Sebelum Kena

Awsa! Jika kerap sakit dada cepat2 dapatkan rawatan


Secara mudah,punca sakit dada dibahagikan kepada dua kategori iaitu:

kardio-pulmonari (jantung dan paru-paru)

bukan kardio-pulmonari (iaitu berpunca daripada otot dada,salur penghadaman etc.)

Sakit dada berpunca daripada masalah kardio-pulmonari adalah lebih serius.

Kegagalan untuk mengenal pasti perkara tersebut boleh mengakibatkan organ jantung gagal berfungsi atau berlakunya kematian mengejut. Mungkin ramai yang tidak mengetahui mengenai simptom awal penyakit jantung koronari. Antaranya sakit dada semasa rehat atau ketika menjalankan tugas, riadah atau aktiviti ..ini adalah manifestasi awal.

Ciri sakit dada penyakit jantung koronari termasuk ketat dada, terbakar dada, tekanan dalam dada dan ketidakselesaan yang teramat dan cengkaman kuat didalam dada selama lebih dua minit.


Sakit dada ini dapat dirasai pada bahu, leher, tekak dan tangan. Pesakit mungkin juga berasa susah hendak bernafas, berdebar, pening loya ,muntah dan berpeluh. 


Ia mampu dicegah dengan mengamalkan gaya hidup sihat, amalkan pemakanan seimbang, pengambilan supplement yang betul, melakukan senaman sekurang-kurangnya sebanyak 3 kali seminggu, tidak merokok atau mengambil alkohol.


Anda juga boleh mencuba.....


OMEGA GUARD SHAKLEE, COQ HEALTH 10, VITAMIN E, atau VIVIX boleh menbantu mengurangkan risiko penyakit jantung. Jadi sebelum kena serangan jantung, adalah lebih baik kita berusaha untuk kurangkan risiko nya. Kalau anda atau suami ada tanda-tanda di atas tadi, berhati-hati lah dan ambil langkah sewajarnya.


Ingin mencuba hubungi Jue ok 
konsultansi percuma selepas anda dapatkan dari jue
019-9895564


Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

Tiada ulasan:

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015