"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Isnin, 19 Januari 2015

9 Tips Legakan Batuk Berkahak

Pernahkah Anda mengalami batuk berkahak tanpa henti berterusan?


Jue yakin dan pasti ramai yang sering mengalami batuk berkahak yang berterusan walaupun telah memakan ubat yang diberi oleh doktor di klinik. Kenapa ia masih berterusan. Ada tak cara-cara untuk melegakan batuk berkahak berkenaan. Jika ada apakah cara-caranya.



Jom baca 9 tips berguna ini untuk melegakan batuk berkahak dengan cepat.


1) campurkan sesudu kicap + perahan limau kasturi.. minum setiap pagi dan malam

2) minum madu yang dicampur dengan perahan limau nipis/ limau kasturi..minum setiap pagi dan malam

3) Hirisan buah lemon, hirisan halia dicampur dengan madu asli di dalam balang atau bekas bertutup dan simpan di dalam peti sejuk. Ia akan menjadi likat seperti agar-agar. Tahan sehingga 2-3 bulan. Cara penyediaan, masukkan sesudu ke dalam gelas, dan tuangkan air suam. Minum setiap pagi dan malam


Boleh cuba petua ini


4) untuk anak2, anda boleh berikan setengah sudu kecil madu asli dibancuh bersama air suam dan minum 


5) ada juga petua suruh makan 2 ulas bawang putih bakar. 


6) Sapukan minyak panas dibelakang dada bayi anda untuk melegakan batuk dan mencairkan kahak ketika tidur malam.


7) Wapkan bayi yang batuk berkahak, biar dia menangis sampai termuntah dan tepuk2 rusuk kiri kanan bayi, depan dan belakang dada, tepuk perlahan bentukkan tangan berbentuk cuping telinga. Kahak akan cair dan keluar melalui najis, cara ni hati ibu kena kuat & cekal, kalau tak, ibu pun nangis sama. Lebih baik guna cara ni dari beri ubat batuk tau anak pun tidur lena, Saya pun penah buat ke Habib sebab masa tu dia baby lagi & saya tak sanggup nak beri ubat batuk awal2 usia dia. Sebenarnya lebih baik bayi diberi gas di klinik untuk cairkan kahak dari diberi ubat batuk ok! Sebab ape? sebab nanti kahak anak tu akan terberhenti dan masih ada didalam tubuhnya. Dan batuknya baik sekejap je, nanti akan berulang lagi.


8) Elakkan dari meminum air manis seperti vitagen, milo, coklat dan seangkatan dengannya ketika batuk. Ini pandangan doktorla kerana kata beliau kahak akan bertambah pekat dan susah keluar apabila meminum air manis seperti itu terutamanya vitagen. Jadi beringatlah ye selepas ini jangan bagi anak-anak minum vitagen atau air manis seperti itu ketika mereka mengalami batuk berkahak.


9)  Legakan dengan pengambilan supplemen. Tahu tak Minyak Ikan boleh legakan batuk dan kahakOmega Guard semestinya dari Shaklee..
Oh ya..macam mana Omega Guard membantu dalam mengatasi masalahbatuk kahak berpanjangan ni? Bila batuk, tekak pun rasa perit dan kemerah-merahan sebab dah terkena jangkitan kuman. Omega juga dapat melegakan pesakit asma


 Sebenarnya asid lemak Omega-3, DHA dan EPA yang ada dalam Omega Guard itu bertindak sebagai anti-keradangan. Omega juga bantu legakan batuk, kahak tu kan macam lemak sikit, berlendir, so omega ni dapat cairkan kahak juga,, ( fungsi omega itu sendiri membakar lemak)


Minyak Ikan Terbaik di dunia

Testimoni Minyak Ikan Omegaguard

Ingin Mencuba Omegaguard?
Sms/Whatsapp 019-989556
4

 
Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

Tiada ulasan:

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015