"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Selasa, 15 Julai 2014

Cadangan Set Asma

Kenali dulu apakah penyakit asma?

Penyakit asthma salah satu penyakit yang agak lazim di Malaysia. Penyakit ashtma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana, ketika pesakit diserang ashtma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam peparu menjadi sempit.

Pesakit asthma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas dan sukar untuk bersenam. ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi, paru-paru akan kehilangan udara dan pesakit boleh pengsan.

Pembengkakan pada saluran udara bronkiol menyebabkan kesukaran bernafas dalam pesakit ashtma

Asthma dikalangan kanak-kanak : :-■
Menurut kajian jumlah kanak-kanak yang mengidap asma semakin meningkat, dan selalunya akan sembuh apabila usia meningkat hingga 12-13 tahun.

Kira-kira 50%-60% akan sembuh apabila mencapai usia 20-25 tahun manakala 20% akan mendapat asthma berterusan.

Pencetus biasa serangan asthma antaranya termasuk:
alahan hidung seperti habuk, debunga, spora kulapuk, epitalial binatang peliharaan, udara sejuk, senaman, jangkitan sistem pernafasan, tekanan emosi, aspirin dan ubat seumpamanya

■Suplemen untuk asthma■

1) Omega Guard (Asid lemak Omega-3)

Testimoni penyakit asma dengan omegaguard
Kenapa ye OmegaGuard ni begitu berkesan? (pastinya dgn izin Nya)

Sebabnya, OmegaGuard ni mengandungi asid lemak Omega3 yang pekat lagi tulen .. Err..proses macam mana pulak sampai datangnya begitu sekali..?

Okay, kat sini kita panggil melalui kaedah ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya, ia telah melalui penyulingan proprietari 3 molekul yang telah menghasilkan sebegitu tulen dan pekat asid lemak Omega nya.

Kaedah ni, memang teramat2 mahal dan hanya Shaklee satu2nya yang menghasilkan minyak ikan dengan proses sebegini hebat. Sebab tu, harganya setara dgn kualiti bukan jauh mahal okes. Masih mampu milik sebenarnya dengan dibandingkan manfaat yang datang darinya.

Minyak ikan dalam OmegaGuard ni bukan datang dari hati ikan okes.. sebabnya kat hati kandungan toksid nya terlalu tinggi wooo..


Selain tu gak, OmegaGuard ni mengandungi 7 jenis asid lemak 3 yang memang badan kita perlukan sangat2.. Cth macam EPA, DHA, ETA, SDA, DPA, HPA.

Saya memang recommend sangat pengambilan omega ni sebab badan kita sebenarnya tak mampu nak hasilkan sepenuhnya asid lemak omega 3 untuk metabolisma.  Sebab tu kita amat2 perlukan supplemen yang terdiri dari omega 3 ni.


Nutriferon
Nutriferon tingkatkan antibodi dan daya melawan penyakit
Nutriferon ni sebenarnya adalah supplemen yg berfungsi sebgai penggalak kepada sistem imunisasi badan. Dan memang ianya merupakan supplemen imunisasi yang cukup hebat.

Untuk orang yang selalu demam, selesema, asma dan yang berkaitan dengan imuniti badan yang rendah, memang saya galakkan mengamnil Nutriferon ni. Dan Nutriferon ni jugak, hasil dari kajian selama 40 tahun oleh individu yang bernama Dr Yasuhiko Kojima pada tahun 1954 (Tanah Melayu pun tak merdeka lagi masa ni) ketika beliau menjalankan penyelidikannya di Universiti Tokyo.

testimoni nutriferon

 **Produk ini bukan bertujuan untuk merawat, mendiagnosis dan menyembuhkan penyakit. Dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut, 0199895564

Free konsultansi
Sentiasa akan menjawab pertanyaan anda selagi mampu
Jadual dan nasihat pengambilan vitamin sepanjang hayat :)

Junaida Watie
https://www.facebook.com/junaida.watie
https://www.facebook.com/MarlishaHealthNBeauty?ref=br_rs
whatsapp 0199895564
Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

Tiada ulasan:

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015