"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Selasa, 1 Julai 2014

Vivix

Assalamualaikum dan selamat sejahtera 

Cepat sungguh masa berlalu, rasa macam banyak perkara lagi belum dibuat. Mmm entri kali ni nak cerita mengenai penyakit popular yang biasa menyerang individu dalam Malaysia dan juga di dunia.
Penyakit apa? dah tentulah kencing manis. Apa itu kencing manis? Bagaimana nak mengatasinya?

Secara amnya, penyakit diabetes ( kencing manis ) adalah penyakit yang berpunca daripada kandungan gula yang tinggi dalam darah. Biasanya, paras gula dalam darah dikawal oleh pankreas yang menghasilkan hormon insulin. 

Dalam penyakit diabetes ( kencing manis ) disebabkan kekurangan insulin ia menyukarkan proses untuk mengeluarkan gula dalam darah dan turut menjejaskan sel dalaman untuk membekalkan tenaga. 

Namun begitu, terdapat dua jenis diabetes ( kencing manis ) iaitu diabetes jenis I dan jenis II. Diabetes jenis I (Insulin Dependent Diabetes Mellitus) berpunca daripada kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas atau tiada penghasilan langsung. 

Biasanya, penghidap diabetes jenis I mula mendapat simptom penyakit ketika zaman remaja atau sebelum mencecah usia 40-an. Dek kerana kegagalan penghasilan insulin oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dan rawatan bagi mengawal tahap glukosa darah. 

Diabetes jenis II berlaku apabila badan tidak menghasilkan insulin atau tidak menggunakan hormon insulin dengan baik. Kerap berlaku di kalangan individu yang berumur 40 tahun ke atas. 

Apa yang kita perlu tahu serba sikit tentang bahayanya pesakit diabetes ini? Menurut sumber 
http://mynewshub.my/2011/11/10/seorang-maut-setiap-7-saat-akibat-diabetes/

"KUALA LUMPUR – Maklumat Federasi Diabetes Antarabangsa (IDF) memaklumkan seorang maut setiap tujuh saat akibat penyakit diabetes di seluruh negara. 



Pusat Perubatan Sime Darby Subang Jaya melalui satu kenyataan memberitahu, angka kematian itu sangat membimbangkan dan memerlukan perhatian semua pihak. 



“IDF turut mendedahkan bahawa 366 juta orang menghidap penyakit diabetes dan satu daripada lima orang dewasa berpotensi menghidapnya. 

:Penyakit diabetes merupakan ancaman kesihatan utama pada masa kini dan impak diabetes terhadap seseorang pesakit sangat besar,” kata kenyataan itu hari ini."


Tahukah anda komplikasi kaki akibat diabetes semakin serius di Malaysia? Menurut sumber http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0307&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_35.htm 

"KUALA LUMPUR 7 Mac — Kira-kira 5.6 juta daripada 28 juta penduduk Malaysia menghidap penyakit diabetes manakala 1.4 juta daripada jumlah (5.6 juta) mengalami komplikasi kaki yang serius, kata Koordinator Jawatankuasa Penjagaan Luka Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr. Harikrishna K.R. Nair. 



Beliau berkata, sekiranya Malaysia merupakan antara negara yang mempunyai penghidap diabetes tertinggi, komplikasi kaki akibat diabetes juga sedang menuju pada tahap yang serius ketika ini dan ia perlu dibendung dari sekarang. 



"Malaysia mempunyai ramai pesakit diabetes dan implikasi penyakit itu mengundang kepada penambahan komplikasi kaki yang turut dipengaruhi oleh faktor pengambilan makanan seperti nasi dan gula yang tidak terkawal. 

"Ini terbukti apabila stok gula mengalami kekurangan apabila tiba musim perayaan,” katanya kepada pemberita selepas majlis pelancaran ”Woundcheck Protease Status” di HKL di sini, hari ini."


Kita sendiri boleh nampak kan betapa bahayanya penyakit diabetes ini kepada kita, berubahlah kepada cara hidup yang lebih sihat supaya hidup kita lebih beerti tanpa dibebani penyakit seperti ini. Kawal pemakanan dan mengambil suplemen amat penting untuk memastikan tahap kawalan penyakit kita terjamin. Justeru itu, saya menawarkan suplemen dari Shaklee untuk membantu pesakit diabetes menyelamatkan mereka dari terus terjerumus ke tahap yang lebih serius dalam penyakit diabetes atau kencing manis ini.

Antara suplemen yang boleh diambil adalah:-



Insya-Allah, dengan pengambilan konsisten dan doa serta tawakal pastinya diabetes anda dapat dikawal. Suplemen2 di atas terbukti secara klinikal membantu pesakit diabetes secara ringkasnya:


  • Vivix - paling digalakkan kerana ia merupakan suplemen anti penuaan terbaik di dunia. Juga membantu memelihara jantung, otak, sistem imun, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga, kesihata dan kesejahteraan.







  • GLA Complex - Menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah, berkesan diabetes semasa usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.
  • B Complex - Menukarkan makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga sekaligus megurangkan masalah keletihan.
  • Zink - Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.
Sekiranya berminat untuk mengamalkan suplemen shaklee boleh hubungi saya di:-


Pengedar Shaklee Selangor

(ju/watie) SID 930073

Contact :- whatsapp/sms 019-9895564

www.junaidawati-jusoh.blogspot.com

Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

Tiada ulasan:

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015