"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Rabu, 9 Julai 2014

Energizing Soy Protein

Sumber tenaga dan kecantikan saya.

Hari ni nak cerita pasal minuman kegemaran saya iaitu ESP (Energizing Soy Protein). Sebab apa saya katakan ia adalah minuman kegemaran adalah kerana setiap kali rasa lapar dan memerlukan tenaga cepat-cepat saya bancuh esp bersama air lain untuk mendapatkan tenaga dan kekenyangan. Sebelum saya ingatkan air esp tu air ubat dan soya semata-mata, tetapi bila dapat tahu boleh dicampurkan dengan minuman kegemaran seperti vico, milo, horlick, jus oren, ribena, dan macam-macam jenis air lagilah kecuali teh,kafein dan kopi sahaja tak boleh kerana boleh menganggu nutrisi.


Di sini saya nak kongsikan kenapa ramai yang sukakan ESP dan sentiasa menjadi produk hangat Shaklee? Antaranya:-
1) ESP menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri 

2) ESP menganjalkan semula payudara yang kendur dan mengembalikan kecantikkan payudara anda 

3) ESP memberi tenaga, badan semakin sihat dan kurang letih 

4) Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, ESP sangat-sangat membantu menghasilkan susu dengan lebih cepat dan merupakan salah satu milkbooster yang hebat 

5) ESP juga membantu menghaslkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam 

6) Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu di tahap optimum 

7) Cepat kenyang dan membantu dalam pegurusan berat badan. 
8) Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati. 
9) Berkesan mengurangkan eczema dan masalah kulit
Di sini juga saya nak kongsikan resepi esp yang saya suka ambil setiap hari, wajib tau kalau tak rasa macam ada tertinggal sesuatu hehe.

Vico + ais + ESP fuhh memang sedap dan yummy.

ESP shaklee + Vico memang mavellos

resepi kedua yang saya suka strawberi ducth lady sejuk + esp = sedap sangat-sangat 
Strawberry milk + ESP Shaklee meletoppsssss

yang ketiga cinch shake + ais + esp fuhh yang ni memang kenyang lama sampai ke petang pun tak sedar belum ambil nasi.
Shapekan body dengan Cinch Shake + Esp Shaklee 

seterusnya bila dah boring rasa yang sama saya cuba tambahkan conflakes lagilah kenyang kan jawapannya hihi
Conflakes + Strawberry esp pun layann yummy yummy

Kat bawah ni saya letakkan resepi-resepi lain yang boleh menjadi rujukan semua pengguna tegar esp terutamanya.


1)  1 sudu bancuhan ESP + Air Suam
ingatt, jangan bancuh dengan air panas ok, bancuh dengan air suam/masak/sejuk je. Kalau bancuh biasa akan dapatkan keaslian rasanya
2) 1 sudu bancuhan ESP + Fresh Milk (Susu kotak atau susu tepung)
3) 1 sudu bancuhan ESP + Milo
4) 1 sudu bancuhan ESP + Twister Oren
5) 1 sudu bancuhan ESP + Fresh Milk + kurma 
(kurma tu rendamkan dulu dan boleh potong saja kecil2 mahupun blend)
6) 1 sudu bancuhan ESP + Ribena  
7) 1 sudu bancuhan ESP + Nesvita 3 in 1 
8) 1 sudu bancuhan ESP + Susu Anmum 
9) 1 sudu bancuhan ESP + campuran buah-buahan dan blend (boleh pilih buah kegemaran anda)
10) 1 sudu bancuhan ESP + Horlicks 
11) 1 sudu bancuhan ESP + Nestle Bliss
12) 1 sudu bancuhan ESP + Meashake/Performance Drink/Cinch Shake
Cadangan Sukatan dan Waktu Minum ESP


Sukatan : 1 sudu besar ESP + Air Kegemaran Anda (saya suggestkan 2x sehari ye.)

Macam saya sendiri, saya ni jenis kadang-kadang terlupa nak makan waktu pagi, jadi sarapan pagi saya akangantikan dengan ESP sebelum buat apa-apa kerja. Saya sangat cadangkan sape yang pegi kelas/kuliah/kerja awal-awal pagi tak sempat makan, tolong minum ESP.hehe! Boleh elakkan perut korang berbunyik pelik :p ESP ni boleh mengenyangkan kita tau, jadi time belajar/kerja rasa selesa je selain kekal bertenaga lama. 


Tips ESP
  • Jangan bancuh dengan air panas, air kafein atau air berkarbonat sebab boleh hapuskan nutrisi
  • Jangan ambil lebih dari 3 sudu sehari kerana ini akan membebankan ginjal
  • Gunakan tumbler atau shaker atau botol tupperware untuk menggoncang/SHAKE bancuhan ESP untuk lebih mudah larut. Kalau guna sudu sahaja, nanti tak semua yang larut, jadi berketul-ketul. 
Ingin mengetahui harga istimewa dari saya bolehlah hubungi di:-
wechat/whatsapp/sms/call 019-9895564
junaidawati@gmail.com
http://junaidawati-jusoh@blogspot.com

Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

Tiada ulasan:

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015