"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Rabu, 11 Jun 2014

4 Step Untuk Kurus

Biasa dengar 3 fasa kurus gaya Shaklee kan?

Dalam cadangan set kurus Shaklee, kami bahagikan kepada 4 fasa penting

o   Detox
o   Pecahkan lemak
o   Membina tisu dan otot
o   Meningkatkan kadar mtabolisma

Tambahan fasa  meningkatkan kadar metabolisme ini adalah untuk meningkatkan kadar penurunan berat badan.

Detox

Pilihan untuk detox adalah  Herb-lax atau Alfalfa. Kedua dua produk ini bertindak membersihkan usus anda. Toksin, lemak dan lendir yang melekat pada dinding usus akan disingkirkan melalui pembuangan air besar. Proses ini penting untuk memastikan usus anda bersih dan memudahkan penyerapan nutrient pada tahap optimum.

Selalunya Herb-lax menampakkan kesan selepas 8 hingga 12 jam selepas pengambilan, ia dapat membersihkan najis yang tersekat, merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut, anda akan membuang dengan lancar insyaAllah bila usus clear secara tak langsung ia mempamerkan perut yang sedikit kempis.

Yang mana satu sesuai?

Herb-lax dirumuskan dengan 9 jenis herba terpilih khusus untuk detoksifikasi, kombinasi herba dalam herb-lax telah pun digunakan secara traditional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas, oleh itu sesiapa yang memang ada masalah sembelit terus saja pilih Herb-lax,

Dan untuk yang tak ada masalah sembelit anda boleh pilih Alfalfa, terutamanya ibu ibu yang menyusukan bayi kerana dikhuatiri akan menyebabkan baby anda cirit birit pula nanti.

Memecahkan lemak

Pilihan untuk memecahkan lemak adalah Lecithin atau Omega. Kedua dua nya tidak dapat dihasilkan oleh badan tetapi sangat penting untuk fungsi badan, jadi bekalan lecithin dan omega sangat perlu untuk badan anda.

Sejujurnya, saya cadangkan anda ambil kedua duanya…kerana kedua duanya sangat berkesan untuk memecahkan lemak.

Tetapi jika anda tak cukup bajet boleh pilih antara dua produk ini.

Lecithin merupakan pengemulsi lemak semulajadi, ia mempunyai kesan melekat pada lemak, menyebabkan lemak terapung dalam darah, menghalang lemak dari melekat di dinding membrane. Lecithin dapat menggalakkan metabolisma lemak dan mencairkan lemak. Ini dapat menurunkan paras kolesterol dalam badan. Sebab tu dalam perubatan, antara rawatan menurunkan paras kolesterol adalah dengan menggunakan lecithin. So bila anda berjaya singkirkan lemak dari badan insyaAllah usaha kurus anda hampir berjaya, dan ingatlah jangan tambahkan lagi lemak jahat dalam pemakanan anda, susah susah nak buang senang senang anda ambil balik..sebab tu orang kata “fikir dulu sebelum makan”

Omega guard adalah minyak ikan yang mengandungi omega 3 fatty acid,ia mempengaruhi pelbagai jenis hormon yang dihasilkan oleh badan termasuk leptin yang merupakan hormon yang penting dalam pengawalan selera makan. Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk hadkan rasa lapar. Disamping itu juga omega 3 fatty acid dapat meningkatkan kadar metabolisma badan. Banyak kajian yang telah membuktikan omega dapat menggalakkan pembakaran lemak.

Membina otot dan tisu

Pilihan untuk membina otot dan tisu semestinya ESP dan Cinch milk.
Bila anda dah berjaya kuruskan badan, lemak dah berkurang , perut dah mengempis, lengan paha dah berkurang saiznya, ESP dan Cinch dapat membantu anda membina tisu tisu baru dan membentuk otot agar ianya tidak mengeleber, kusam dan tidak bermaya.

Pemakanan tinggi protein sangat perlu dalam diet pengurusan badan, dan ESP dan cinch sangat tinggi nilai proteinnya.

Kedua dua ESP dan Cinch baik untuk bekalan tinggi protein bagi membina otot anda, tetapi ESP lebih disyorkan pada ibu ibu yang menyusukan bayi kerana ia dapat meningkatkan pengeluaran susu badan.

cadangan set kurus Shaklee

Meningkatkan metabolism

Ini adalah pilihan jika anda ada bajet lebih, atau setelah anda berjaya mencapai tahap kurus yang anda idamkan, teruskan dengan Cinch energy tea mix, rasa teanya yang sangat sedap! Tea mix ini dapat meningkatkan metabolisma, membakar lemak dan mengekalkan kurus anda InsyaAllah.

Semoga kita mendapat manfaat dari perkongsian ini.

Saya ingin ingatkan teman teman, cadangan set kurus Shaklee ini bukanlah ubat kurus seperti ubat kurus di pasaran, set ini merupakan supplement semulajadi yang sememangnya diperlukan oleh badan tetapi sering terabai akibat cara pemakanan dan kuantiti pengambilan yang tidak mencukupi. Ianya sangat semulajadi dan tiada kesan sampingan berbahaya, anda hanya perlu konsisten mengambilnya dan usahakan seiring dengan tips tips yang saya berikan di atas. Kesannya pantas jika anda committed untuk kurus, jangan lupa berdoa kerana Allah sangat sayangkan kita dan moga usaha kita dirahmatiNya.

cinch tea mix boleh meningkatkan kadar metabolisme dalam badan

Akhir nya saya mendoakan anda yang ingin kurus berjaya mengekalkan disiplin pemakan ketika proses berdiet dijalankan. Saya juga ingin menurunkan lagi berat badan macam anak-anak dara dulu juga. Sebab bagi saya, seseorang itu nampak cantik bila kurus, sihat bila kurus..yang positif je saya nampak bila kurus, yang negatif tolak tepi.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Jika anda berminat untuk mendapatkan cadangan set kurus shaklee boleh mendapatkan khidmat nasihat dari saya Pengedar terbesar Shaklee di Kajang, Semenyih dan seluruh Malaysia melalui
call/whatsapp/sms/telegram/instagram 019-9895564
Junaida Watie






Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

Tiada ulasan:

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015