"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sabtu, 21 Mac 2015

9 Cara Hilangkan Jeragat

Jeragat merupakan masalah biasa yang terjadi pada wanita lewat 20 an. Masalah ini tentunya masalah yang paling tidak disukai oleh semua kaum wanita. Jeragat bukanlah seperti jerawat yang boleh dihilangkan dengan cara yang mudah. Bahkan kalau kita selalu kita pergi facial pun jeragat masih tetap degil nak hilang. 





Jadi apa cara dan petua terbaik untuk membantu kita menghilangkan jeragat dengan mudah? 


Lidah Buaya

Lendir lidah buaya (aloe vera) selain dapat menghilangkan jeragat, ia juga bagus untuk menghilangkan parut jerawat. Ambil daun lidah buaya, potong kepada beberapa kerat dan bahagian, kemudian kupas kulit luarnya, sapukan lendir lidah buaya pada bahagian muka yang terdapat jerawat. Lakukan aktiviti ini setiap hari dan kulit anda akan lebih segar dan kurang bintik jeragat.

 
Air Kelapa


Bersihkan muka. Kemudian cuci dengan air kelapa. Biarkan ia kering sendiri. Bilas dengan air bersih. Amalkan 3 kali seminggu. Asid yang terdapat dalam air kelapa sebenarnya bagus untuk merawat kulit wajah.
 

Jangan Terlalu Urut Wajah


Bagi yang mengelami  masalah jeragat ini. Jangan lakukan urutan atau pembersihan yang berlebihan kerana ia akan menyebabkan iritasi. Cukup sekadar pembersihan berkala dengan kadar yang sedikit. Juga pilih pembersih wajah yang tidak banyak menghasilkan buih kerana ia boleh mengakibatkan kulit anda rosak.


Jauhi Sinar Matahari


Oleh kerana Malaysia bersuhu panas  anda sebagai seorang wanita juga perlu melindungi kulit dari sinar matahari kerana ia akan meransang kulit mengeluarkan lebih banyak sebum sehingga menyebabkan pertumbuhan jerawat.

 
Jaga Pemakanan


Kurangkan makanan yang pedas, berminyak dan berkalori. Lebihkan makanan yang miliki protin dan juga vitamin.


Petua 1

Ambil segenggam beras, rendam dalam air anggaran selama sejam. Toskan beras dan tumbuk bersama anggaran 1cm kunyit hidup hingga lumat. Gaulkan bersama perahan sebiji limau nipis dan sebiji putih telur hingga mesra. Sapukan ke seluruhan muka sebagai masker. Biarkan hingga kering. Bilas dengan air suam untuk kekalkan kelembapan kulit. Buatlah setiap hari sehingga berpuas hati.

Petua  2

Ambil sesudu susu tepung dan gaul dengan perahan limau nipis sehingga membentuk paste. Sapukan ke seluruhan muka sebagai masker. Biarkan hingga kering. Bilas dengan air suam untuk kekalkan kelembapan kulit. Buatlah setiap hari sehingga berpuas hati.

Dan selain mengamalkan cara-cara serta petua dia atas, perkara yang sebaiknya anda buat adalah mengambil suplemen khas untuk menjaga kecantikan kulit. Ia berfungsi untuk mengekalkan tahap kesihatan kulit yang baik.

Suplemen-suplemen yang baik untuk memelihara kulit dari dipenuhi jeragat dan jerawat adalah Vitamin C, Vitamin E, kolagen dan juga protein dari susu soya tanpa GMO. Sekiranya anda konsisten mengamalkan 4 jenis suplemen ini, inshAllah kulit dalaman dan laran anda lebih sihat dan terpelihara dari jeragat malahan kulit akan bertambah cantik dan segar.




Harga bagi Set Jeragat Shaklee
ESP RM150
Vita C RM92
Vita E RM135
Kolagen RM268

Jangan Risau, harga di atas boleh dirunding lagi jika anda sms/whatsapp 019-9895564 (jue). Jadi itulah cara-cara terbaik bagi anda mengurangkan jeragat yang penuh di wajah. Amalkan petua dan suplemen dengan konsisten pasti anda akan berpuas hati.



Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

1 ulasan:

fatimah berkata...

Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Tips Hilangkan Jeragat.

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015