"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Selasa, 3 Mac 2015

Kepentingan Vitamin C Untuk Kesihatan

Kata orang jika ingin kekal cantik, jangan berhenti amalkan suplemen Vitamin C. 


Vitamin C adalah jenis vitamin yang perlu diambil setiap hari. ini kerana ia mudah terlarut dalam air. Ia akan keluar melalui air kencing dan juga peluh. Jadi pengambilan yang berterusan amat penting bagi memastikan kesihatan sentiasa baik.


Ada beberapa kumpulan manusia yang mempunyai kandungan vitamin c rendah dalam badan mereka. Mereka adalah :-


- Perokok- Pesakit kencing manis- Pesakit kanser- Orang yang kuat minum alkohol- Orang yang kuat selsema atau mudah terkena jangkitan kuman- Ibu hamil, menyusu- Orang yang sedang dirawat di hospital


Disarankan mereka ini mengambil vitamin C untuk menguatkan antibodi dalam badan. Ingat ye vitamin C tidak boleh dihasilkan oleh sel2 dalam badan. Hanya makanan tambahan seperti suplemen vitamin C atau buah2an sahaja sumber utama Vit C.

Jadi kalau mampu makan buah banyak2 setiap hari cubalah makan. Kalau nak mudah makan aje Vit C Plus Shaklee sebiji sehari. Baru RM0.42 sen sebiji.

Jimat Kos + masa  kan?

jom amalkan suplemen vitamin C. Vitamin c terbaik tentunya dari Shaklee, yang semulajadi. Xda langsung bahan tercemar atau bahan kimia yang dicampurkan. Hanya dari 7 setengah biji oren untuk sebiji tablet.



wassap 019-9895564 untuk membantu :)

Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

2 ulasan:

Cik Rose berkata...

Salam perkenalan .. Ros singgah dan follow sini

Unknown berkata...

tq Ros, follow bck

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015