"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Jumaat, 4 April 2014

Tips buang angin dalam badan


Bila kita sebut pasal angin dalam badan, yang selalu bermasalahnya adalah golongan wanita terutamanya ibu selepas melahirkan bayi. Walaupun telah berpantang dan berurut angin tetap ada dan kadang boleh menyebabkan sakit kepala. Orang-orang tua kata, makan halia untuk buang angin dalam badan. Ya memang betul tetapi mampukah kita menelan halia tiap-tiap hari untuk membuang angin dalam badan? 

Bagi saya mudah aje untuk menyelesaikan masalah ini, saya ambil pendekatan yang mudah dengan hanya makan suplemen dari Shaklee iaitu Pappermint-Ginger plus. Ia merupakan kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur, dan dihasilkan di bawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini. Secara klinikalnya sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.

Apa manfaat utamanya:

  • Pudina: Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih hulu hati dan cirit-birit. Selain tu, ia melegakan kesa-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi. Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus.
  • Halia: Masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih daripada 2 ribu tahun. Halia merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. a elegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak(semasa berpantang). Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita; penyelidik di Switzerland mendapati halia adalah berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk laut. Laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat/mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalan/pengembaraan.
  • Pokok Adas (fennal)):Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. Juga, ia dapat membantu dalam masalah  alergi  pada saluran usus.
  • Cekur manis(anise) : Digunakan oleh orang-orang Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa; melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.
Rekomendasi:

Membantu penghadaman                                   :  3biji selepas makan
Mencuci usus dan perut                                     :  Larutkan 3 biji Peppermint ginger plus dan 10 biji alfafa di                                                                            dalam air panas suam untuk diminum.
Merawat sakit @ masalah gastrik, nausea,batuk : 3-5 biji dilarutkan dalam air panas enjadi teh herba
Kelegaan tekak, batuk dan sendawa                  : Hisap 2biji


Berminat?
Harga RM45 sahaja
Nak harga lagi murah?
Mudah sahaja sertai ahli shaklee anda akan dapat membeli dengan harga ahli yang jauh lebih murah dan berbaloi-baloi. Hanya RM65 untuk seumur hidup sahaja. Xmahal pun kan? sebab sampai bila-bila anda boleh membeli dengan harga murah dan boleh kumpul point dan jika layak anda bakal menerima bonus bulanan. Wow jomle apalagi.

Hubungi saya di;

I’m Shaklee independent distributor
(ju/watie) SID 930073 
Contact :- whatsapp/sms 019-9895564
junaidawati-jusoh.blogspot.com
fb: https://www.facebook.com/junaida.watie
fb page: https://www.facebook.com/MarlishaHealthNBeauty



Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

Tiada ulasan:

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015