"Ya Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sabtu, 16 November 2013

Cucur bilisku

Bismilllahirrahmanirrahim...

Pagi ni mula-mula macam tak nak sarapan, tapi perutku memaksa untuk makan. Hehe maklumlah malam tadi memang tak sentuh nasi hanya minum air kgemaran lagi mengeyangkan je, air ape lagi kalau bukan Energizing soy protein. Sungguh sedap air esp bila ditambah dengan vico sejuk, bertambah-tambah kenyangla perutku.
Jadi, pagi ni ju buat cucur bilis paling ringkas sebab nak cepat, masa itu kan emas. Rasanya 24jam sehari macam tak cukup jer, tapi kena bersyukur sebab itu dah ditetapkan oleh Yang Maha Esa. Jom tengok rupa cucur bilisku yang tak seberapa ni, nampak je macam ni tapi rasanya memang sedap habis sepinggan ju bedal, haha.

Resepinya sangat mudah, ikan bilis, kentang, tepung gandum, garam dan air. 

Alhamdulillah kenyang walaupun ringkas, cukuplah untuk alas perut pagi hari ni, tengahari nanti fikir pula nak masak apa. Indah sungguh hidup ni jika dibandingkan dengan insan-insan yang tidak bernasib baik seperti aku. Ya Allah padaMu kupanjatkan rasa syukur, jadikanlah aku insan yang sentiasa bersyukur dengan setiap pemberianMu dan Kau murahkanlah rezeki bagi mereka yang memerlukan. Amin



Junaida Watie
0199895564
I'm Shaklee Independent Distributor in Selangor
No id 930073

Tiada ulasan:

Sila isikan borang pesanan di sini

Nama :
Nombor telefon :
Alamat Emel/Facebook
Alamat penghantaran :
Barangan : Jika lebih dari satu, gunakan simbol &
Cara Pembayaran :

Form provided by Freedback.
Copyright to Junaida Watie
Designed by UMIESUEstudio 2015